piątek, 11 stycznia 2013

Prosta sałatka popołudniowa

Kiedyś bardzo dużą wagę przywiązywałam do tego jak wyglądają dania, które przygotowuję. Starałam się, żeby nawet najprostszy posiłek wyglądał estetycznie - starałam się dobierać różnokolorowe dodatki, łączyć ze sobą nie tylko smaki, ale także faktury.
Z czasem, kiedy przybywało mi zajęć także posiłki tak bardzo zeszły na dalszy plan, że przestałam  zauważać jak co wygląda. Zjadałam w pośpiechu kanapkę przeglądając gazetę albo oglądając film - bo nigdy nie miałam dość czasu, żeby to wszystko było na spokojnie. Czasopismo, film, posiłki.
Teraz znów staram się to zmienić - efektem tego jest między innymi ten blog :) 
Dzisiaj przedstawię sałatkę, która idealnie nadaje się jako dodatek do mięsa (ja podałam ją
z pieczonym indykiem) albo jako popołudniowa przekąska. Wersja na obrazku została zjedzona przez mojego męża, bo ja nie jadam świeżych pomidorów, ale wygląda tak pięknie, że postanowiłam ją tutaj zamieścić. Bardzo prosta przekąska, a równocześnie smaczny
i estetyczny posiłek.

PROSTA SAŁATKA POPOŁUDNIOWA 
4x liść sałaty lodowej
6x pomidorek koktajlowy
2x łyżka kwaśnej śmietany
2x łyżka jogurtu naturalnego
1x łyżeczka suszonej natki pietruszki
1x łyżeczka suszonego koperku
sól, pieprz

Dokładnie umyj liście sałaty i pomidorki. Osusz warzywa. Śmietanę wymieszaj
z jogurtem, ziołami
i przyprawami - to będzie twój sos. Porwij liście sałaty i podziel ją na dwa talerze lub miseczki. Polej sosem
i całość posyp pokrojonymi
w ćwiartki pomidorkami.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz