poniedziałek, 17 grudnia 2012

Sosik mięsny

Mój mąż na pytanie co zrobić na obiad bezustannie odpowiada: Sosik mięsny z makaronem. Aż do znudzenia...
- Kochanie, co zrobić na obiad?
- Sosik mięsny z makaronem.
- A jutro?
- Może sosik mięsny z makaronem?
[dwa dni później]
- Skarbie, na co masz ochotę?
- Sosik mięsny z makaronem?

Nie pozostaje mi więc nic innego jak od czasu do czasu "sosik" przygotować. Bazą do niego jest przepis mojej mamy, jednak w związku z tym, że ciągle mam zamówienie na "sosik" wprowadziłam pewne modyfikacje. Oto i przepis na trochę zdrowszą wersje. Przed państwem...

SOSIK MIĘSNY:
15 dag wieprzowiny (karczek albo schab, jeśli mam to pierwsze krojąc odcinam tłuszcz i nie dodaje go do potrawy)
10 dag piersi z kurczaka
2x cebula
1/2 papryki (ja używam czerwonej)
1x marchewka
2x łyżka oleju (w wersji mojej mamy smalcu)
2x łyżka mąki kukurydzianej
sól, pieprz, sproszkowana papryka (w zależności od upodobań słodka albo pikantna)




















Paprykę i cebulę pokrój w drobną kostkę, marchewkę zetrzyj na tarle na grubych oczkach albo na tej części tarła, która służy do robienia mizerii (wygląda to bardzo fajnie - estetycznie). Następnie pokrój mięso - na rozgrzany olej wrzuć najpierw wieprzowinę (odczekaj chwilkę, żeby "złapała" kolor), a następnie kurczaka. Zamieszaj. Kiedy mięso nie będzie już wyglądać jak surowe ;) zalej je wodą - tak aby całkowicie zakryć kawałki. Dorzuć pokrojoną cebulę, zamieszaj i gotuj na niewielkim ogniu przez około 10 min., następnie dodaj paprykę i gotuj przez kolejne 5 - 10 min., następnie dodaj marchewkę i przyprawy, zagęść sos mąką kukurydzianą. Jeśli wyjdzie zbyt gęsty dolej odrobinę wody, jeśli zbyt rzadki gotuj do czasu osiągnięcia porządanej konsystencji. Nie dodawaj jednak więcej mąki, bo smak nie będzie taki fajny. Podawaj z makaronem lub kaszą (z gryczaną pyszne!).

Pomyślałam, że będziecie zainteresowani wartością kaloryczną czegoś takiego :) skrzętnie zatem obliczyłam, że wartość takiego smakołyku (sosik + 60g makaronu ważę marakon kiedy jest suchy) dla jednej osoby to około 526 kcal. Trochę dużo, ale danie fajnie sprawdza się jako jednoczęściowy obiad. Radzę spróbować i cieszcie się, że nie macie nad sobą głosu mówiącego nieustannie Wiem! Sosik mięsny!
Pozdrawiam gorąco!

Wszystkie przedstawione przepisy są przygotowywane na dwie osoby, jeśli wychodzi mi za duża porcja albo na przykład jesteśmy wyjątkowo najedzeni zwykle zamrażam nadmiar i mam z głowy obiad w kolejnym tygodniu ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz